O Teatro Negro como fonte de memória e identidade afro-descendente: Análise da peça Transegun, de Cuti
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101242015072Abstract
Este artigo pretende analisar a peça Transegum de Cuti a partir da ideia de uma construção da memória, estética, corporeidade e identidade afrodescendente de modo a procurar mostrar a importância deste texto como arquivo significativo da historiografia do teatro brasileiro e principalmente para o estudo da construção da identidade do negro no país.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.