Através dos objetos: sobre a cenografia dos espetáculos do Théâtre Libre
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101162011055Abstract
O texto trata da cenografia do Théâtre Libre. Geralmente criticada pela acumulação em cena de objetos extraídos da realidade, esta proposta cenográfica consistiria de um ilusionismo pouco interessante. No entanto, este artigo tenta demonstrar que havia uma grande demanda pela imaginação do espectador, uma vez que o cenário era pensado de forma metonímica, em consonância com várias outras manifestações culturais parisienses do mesmo período.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2011 Urdimento - Revista de Estudos em Artes Cênicas
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.