Problemas de metacrítica: os discursos sobre teatro na era digital
DOI:
https://doi.org/10.5965/1414573101142010083Abstract
O texto apresenta uma reflexão sobre a crítica teatral argentina, considerandoa abordagem de espetáculos contemporâneos que podem ser classificados como de um “teatro performativo”. A autora define metacrítica como a análisede um metadiscurso -a crítica teatral-, e observa que ainda que a crítica seja um sistema autônomo, este apresenta mudanças de paradigmas que são internas ao discurso. A crítica e os novos meios como blogs (internet).
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright Statement
The articles published by the magazine are free to use. The copyright is all assigned to the magazine. The articles whose authors are identified represent the expression from the point of view of their authors and not the official position of the journal Urdimento. The author (s) undertakes whenever publishing material relating to the article published in Revista Urdimento mention the said publication as follows: This article was originally published by Urdimento magazine in its volume (put the volume), number (put the number) in the year of (put the year) and can be accessed at:
http://www.revistas.udesc.br/index.php/urdimento
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.