REFLECTIONS ON THE ACADEMIC RESEARCH: LITERATURE REVIEW, EXPERIENCE AND KNOWLEDGE.

Authors

  • Aline Hübner Freitas UDESC

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175234607132015074

Keywords:

research, experience, knowledge, image, art

Abstract

There is a reflection on the acade- mic research whether dissertation or the- sis through the texts “Escrever” by Mar- guerite Duras, “A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos ines- quecíveis – o retorno” and “Viver a tese é preciso.” The last two were taken from the book “A bússola do escrever”, and it is possible to relate the texts with the thesis “A representação da cidade de Flo- rianópolis na visão dos artistas plásticos” by the Dr. Professor Sandra Makowiecky. It is carried out an analysis of the disser- tation project by reading images, histori- cal context, artist luggage, and memory. The article’s aim is to understand the im- portance of conducting a research and analyzing it as a multiplier element of knowledge.

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Author Biography

Aline Hübner Freitas, UDESC

CEART Centro de Artes, Departamento de Artes Visuais, Área de Artes Visuais.

References

ALVES, Alda Judith. “A revisão da bibliografia em teses e dissertações: meus tipos inesquecíveis – o retorno”. A bússola do escrever, São Paulo, Ed. CORTEZ, 2012.

DURAS, Marguerite. “Escrever”. Trad. De Rubens Figueredo. São Paulo: Ed. Rocco, 1994.

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MAKOWIECKY, Sandra. A representação da cidade de Florianópolis, na visão dos ar- tistas plásticos. Doutorado Interdisciplinar em Ciências Humanas – DICH- UFSC – Florianópolis, 2003.

MAKOWIECKY, Sandra. Artigo “Orientação: Porque Ele é Ele e Eu Sou Eu”. In: Os Im- preteríveis da Pesquisa: considerações sobre o estado da pesquisa em/sobre artes.

Published

2016-04-18

How to Cite

FREITAS, Aline Hübner. REFLECTIONS ON THE ACADEMIC RESEARCH: LITERATURE REVIEW, EXPERIENCE AND KNOWLEDGE. Palíndromo, Florianópolis, v. 8, n. 15, p. 074–082, 2016. DOI: 10.5965/2175234607132015074. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/palindromo/article/view/7990. Acesso em: 22 dec. 2024.