Archetypes, madness and maternity in the Puppetry

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2595034702232020179

Keywords:

O Quadro de Todos Juntos, Pigmalião Escultura que Mexe, Arquétipos

Abstract

The article talks about the dramaturgical construction of the female characters of the
show O Quadro de Todos Juntos by the puppetry group Pigmalião Escultura que Mexe and
problematizes the representation of the maternal figure through correspondences with the
writings of Jung, Foucault and Beauvoir. The objective is to discover possibilities for questioning
female stigmas through artistic representation and contribute to reveal the foundations that
support the patriarchal and sexist imagery. The work reflects also about the construction of
evocative images in the production of a theater spectacle and the idiosyncratic processes of the
viewer reception.

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Author Biography

Mariliz Regina Schrickte, UNIVERSIDADE DO ESTADO DE SANTA CATARINA (UDESC)

É doutoranda no Programa de Pós Graduação em Teatro da UDESC, Mestre em Teatro pela Universidade de Évora (Portugal), atriz formada pelo Teatro Universitário da UFMG e bacharel em Design pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC). Participa do grupo Pigmalião Escultura que Mexe desde 2009 como atriz, manipuladora, professora, tendo ministrado mais de 30 oficinas no Brasil e no exterior.

References

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Published

2020-12-18

How to Cite

SCHRICKTE, Mariliz Regina. Archetypes, madness and maternity in the Puppetry. Móin-Móin Magazine - Studies in the Art of Puppetry, Florianópolis, v. 2, n. 23, p. 179–198, 2020. DOI: 10.5965/2595034702232020179. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/moin/article/view/18384. Acesso em: 22 dec. 2024.

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