Theatricality of Marionettes in Robert Lepage’s performance mise en scene
DOI:
https://doi.org/10.5965/2595034701052008177Resumo
Lepage’s theatricality functions within the combination of live and
recorded imagery, it is a communication between performers and all the
technology invited into the space, where in Johannes Barringer’s terms, ‘spatial perceptions are made through what is physically introduced into space.’ Technology is also, as Alison Oddey observes, contributing to the process of creation in devised theatre and influencing the development of the performance in its evolution. Lepage likes to relate to technology at the same level as to the written text (when there is one), and performers’ creativity. This collage of live and recorded could be referred to as techno-en-scene, or technology that is in symbiosis with performer’s action in space. Indeed, Lepage’s techno –en-scene is hybrid theatricality that combines live performance with cinematic imagery, video and slide projections, and collaborations with digital technologies and artists from various disciplines.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Ao submeter um artigo à Móin-Móin Revista de Estudos Sobre Teatro de Formas Animadas e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Móin-Móin.
Plágio, em todas as suas formas, constitui um comportamento antiético de publicação e é inaceitável. A Revista Móin-Móin reserva-se o direito de usar software ou outros métodos de detecção de plágio para analisar os trabalhos submetidos.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.