Lifehacking and Biohacking trends driven by the pandemic of covid-19 and fashion

Authors

  • Taisa Vieira Sena Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR), Curitiba, PR

DOI:

https://doi.org/10.5965/25944630532021363

Keywords:

Trends, Fashion, Lifekacking and Biohacking

Abstract

The research of trends, which is more relevant nowadays, concerns observations and
considerations about the consumer society, mainly in the new nuclei and niches of
consumption. Different authors claim that prospective research professionals map several
areas of predominance currently on the scene and evaluate their main implications for
the future. Trend research looks at people’s behavior and the context in which it happens.
Although people were already gaining more and more space and interest, the search for
content related to lifekacking and biohacking expanded significantly during the Covid-19
pandemic. In this sense, the research seeks to analyze how this specific moment and context
could boost these behavioral trends and reflect on possible impacts on fashion.

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Author Biography

Taisa Vieira Sena, Pontifícia Universidade Católica do Paraná (PUCPR), Curitiba, PR

Doutora em Comunicação e Semiótica PUCSP (2015), mestre em Design pela Universidade Anhembi Morumbi (2011), especialista em Marketing e Gestão Empresarial pela UFSC (2001) Bacharel em Moda Com Habilitação em Estilismo pela Universidade do Estado de Santa Catarina (2000). Atualmente é diretora executiva da Associação Brasileira de Estudos e Pesquisa em Moda, vice-presidente do Congresso Brasileiro de Iniciação Científica em Design e Moda, coordenadora da Pós-graduação de Modelagem Plana e Moulage para Moda e professora da graduação em Design de Moda da Pontifícia Universidade Católica do Paraná-PUCPR.

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Published

2021-10-01

How to Cite

SENA, Taisa Vieira. Lifehacking and Biohacking trends driven by the pandemic of covid-19 and fashion. Revista de Ensino em Artes, Moda e Design, Florianópolis, v. 5, n. 3, p. 363–376, 2021. DOI: 10.5965/25944630532021363. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/ensinarmode/article/view/20128. Acesso em: 30 jun. 2024.