Sujet – objet: entretiens et pourparlers
DOI:
https://doi.org/10.5965/2595034701062009062Resumo
The text analyses the work developed by the Théâtre du Mouvement, founded in Paris in 1973, highlighting diff erentiated practices undertaken with the object and their possible relationships with puppet theatre arts and contemporary tendencies in puppet theatre. The analyses are enriched with refl ections on the pedagogical activities and activities in theatre direction developed by the author at the École Nationale Supérieure des Arts de la Marionnette — ESNAM [National Higher School for Puppet Arts], in Charleville-Mézières, France, where the author has been a lecturer since 1988. Th e work of the actor-puppeteer, its ramifi cations, and the complex relationship with the object/puppet constitute the central focus of the present study.
Keywords: Theatre of movement. Theatre of objects. Theatre performance. Manipulation of objects. Manipulation of puppets.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Ao submeter um artigo à Móin-Móin Revista de Estudos Sobre Teatro de Formas Animadas e tê-lo aprovado os autores concordam em ceder, sem remuneração, os seguintes direitos à Revista: os direitos de primeira publicação e a permissão para que a Revista redistribua esse artigo e seus metadados aos serviços de indexação e referência que seus editores julguem apropriados.
Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Móin-Móin.
Plágio, em todas as suas formas, constitui um comportamento antiético de publicação e é inaceitável. A Revista Móin-Móin reserva-se o direito de usar software ou outros métodos de detecção de plágio para analisar os trabalhos submetidos.
Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.