Um violino eloquente: gesto e gestus do violino na cena
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312910132015146Abstract
Neste artigo discutem-se as relações entre música e cena partir das teorias do gesto musical e do gestus brechtiano. A intersecção das linguagens da música e do teatro nessa discussão específica se consolida a partir de um trabalho prático intitulado Récita - tudo aquilo que chama a atenção, atrai e prende o olhar, espetáculo de música-teatro. O foco do texto é o papel do violino tanto musicalmente quanto em cena, suas especificidades técnicas e as linguagens vinculadas ao instrumento, sublinhando seus aspectos estéticos e históricos aliados á consolidação de um repertório de Brecht e Weill dentro dos procedimentos propostos pelo espetáculo.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.