Conceito Antropofagia: vanguarda e proliferação
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312903052008131Keywords:
Antropofagia brasileira, Semana de Arte 22, Raízes do Brasil, Vanguardas brasileirasAbstract
Este artigo configura-se em uma análise da busca do caráter do projeto estético nacional nas vanguardas brasileiras, especialmente do início da arte moderna no Brasil com a semana de 1922. Parte do conceito da Antropofagia, idealizado em 1928 no manifesto antropofágico escrito por Oswald de Andrade, para entender a questão de assimilação e repulsa que engloba a arte de vanguarda brasileira; trazendo assim uma reflexão sobre a legitimidade dessa arte e a legitimidade da arte produzida no país ainda hoje.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.