Ser carne de memória
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312906082011062Keywords:
desfiguração, manifesto político, máscara, argilaAbstract
Trata-se de uma reflexão acerca do manifesto político Transfiguração de Olivier de Sagazan, realizada após entrevista com o artista, em França. A partir desta obra, discute-se aspectos da identidade humana observadas na expressividade da máscara de argila, que serão aprofundados durante o percurso do Mestrado em Teatro. Através da máscara de argila são desenvolvidas questões sobre a obra Transfiguração como prática de si e a máscara como desvelamento de um sujeito calcificado pelo ritual ordinário. São exploradas relações entre o sujeito e a linguagem, assim como relações entre a carne e a memória.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.