Views about the hispanic america conquest from the popular music

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/2175180304022012152

Keywords:

conquest, indigenous peoples, genocide, resistance, popular music

Abstract

This article aims to propose some reflections about the issues discussed by popular music on the theme of American Conquest in the teaching of American history. These compositions thematize both the genocide and silencing of indigenous people and their resistance. In the case of musical productions spread mainly in the years 1970-1990, these compositions take the perspective of a "history of the vanquished" on the contrary to the prospect of an epic history of the conquests as told by more traditional approaches.

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Author Biographies

Geni Rosa Duarte, State University of West Paraná

Possui graduação em Ciências Sociais pela Universidade de São Paulo (1973), graduação em História pela Faculdade de Filosofia Ciências e Letras das Faculdades Associadas do Ipira (1986), mestrado em História pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (1995) e doutorado em História pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (2000). Atualmente é e professor adjunto da Universidade Estadual do Oeste do Paraná.

Emilio Gonzalez, Federal University of Technology – Paraná

Mestre em História pela PUC/SP. Professor da UTFPR.

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Published

2012-10-08

How to Cite

DUARTE, Geni Rosa; GONZALEZ, Emilio. Views about the hispanic america conquest from the popular music. Tempo e Argumento, Florianópolis, v. 4, n. 2, p. 152–173, 2012. DOI: 10.5965/2175180304022012152. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/tempo/article/view/2175180304022012152. Acesso em: 17 jul. 2024.