Analysis of the Supermarket Environment for Elderly: a Case Study
DOI:
https://doi.org/10.5965/2316796306112017057Abstract
The article aims to analyze the experience of the elderly in a supermarket, in order to identify the difficulties and tools of assistive technologies available to assist them in the task. Through a theoretical reference on the elderly, the supermarkets environment and accessibility, a case study was carried out in which three elderly women were observed while they were shopping. The results showed that the environment does not have assistive technologies, nor does it help the elderly in their purchases, in addition to some sectors that are not accessible. This research is expected to consolidate knowledge about the subject, a special attention for this growing public that needs more care.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações acadêmicas e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Human Factors Design. O (s) autor (es) se compromete a sempre que publicar material referente ao artigo publicado na Revista Human Factors Design mencionar a referida publicação da seguinte forma:
Este artigo foi públicado originalmente pela Revista Human Factors Design em seu volume (colocar o volume), número (colocar o número) no ano de (colocar o ano) e pode ser acessado em: https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/index