Fonte de disseminação de informações e conhecimento - observatório tecnológico da moda
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312908102013286Abstract
No ambiente empresarial o uso das informações e dos novos conhecimentos constitui-se um valor estratégico na tomada de decisões dos negócios. Esse trabalho apresenta o Observatório Tecnológico de Moda, como instrumento de disseminação de informações e conhecimento relevantes ao setor do vestuário, tendo em vista a criação do conhecimento organizacional. Utiliza-se para isso, a pesquisa qualitativa e descritiva dos conteúdos teóricos e práticos. Constata-se que os objetivos do observatório estão sendo atingidos, pelo número de acessos ao portal, obtidos pela flexibilidade e rapidez da conexão via internet e pela constantemente atualização dos conteúdos postados.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.