As inquietações do artista-professor
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312902042007297Keywords:
Universidade, Produção acadêmica, Espaço/tempo, Produção poéticaAbstract
Este artigo apresenta o resultado de uma pesquisa que colocou como objetivo identificar a relevância do desenvolvimento da produção artística em paralelo à produção do professor. Como sustentação teórica encontra-se Edgar Morin em Introdução ao Pensamento Complexo, Pedro Georgen com o artigo Universidade em tempo de transformação e Edith Derdik com o livro Linha de horizonte: por uma poética do ato criador.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.