Conversas com a música não ocidental: da composição do século XX para a formação do músico da atualidade
DOI:
https://doi.org/10.5965/1808312906082011355Keywords:
música não ocidental, composição musica, formação musicalAbstract
Neste artigo estudaremos as influências de procedimentos da música não ocidental na obra de compositores do século XX, propondo que influências semelhantes possam ser estendidas à formação do músico da atualidade. Com este foco, partimos da amostragem de procedimentos utilizados por Claude Debussy e Steve Reich para a proposta de um exercício de improvisação a partir de uma canção africana. A aplicação de propostas semelhantes à amostrada no artigo visa contribuir para a utilização de linguagens multiculturais na formação do músico.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the study being simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution-Noncommercial License, which allows the sharing of work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
This journal, following the recommendations of the Open Access movement, provides public access to all its content, following the principle that free access to research leads to a greater global exchange of knowledge.
Plagiarism in all its forms constitutes unethical publication behavior and is unacceptable. The Journal DAPesquisa reserves the right to use software or other methods of detecting plagiarism to analyze submitted works.