The experience as a creative process in visual art classes

Authors

  • Thais Amaral Universidade Presbiteriana Mackenzie

DOI:

https://doi.org/10.5965/24471267212016202

Keywords:

Exeprience, Creativity, Color, Composition, processs

Abstract

This article emphasizes the importance of experience during the artistic creative process for visual works. Presents the creative process of students from the 7th grade of elementary school in a high school in Sao Bernardo do Campo, São Paulo, during art classes in 2015.

Downloads

Download data is not yet available.

References

CSIKSZENTMIHALYI, Mihaly. Creativity: the psychology of discovery and invention. New York: Harper Perennial Modern Classics, 2013.

DEWEY, J.; BOYDSTON, J. (Org.); SIMON, H. (Ed.); KAPLAN, A. (Intr.). Arte como experiência.Tradução Vera Ribeiro. São Paulo: Martins Fontes, 2010.

OSTROWER, Fayga. Criatividade e processos de criação.25. ed. Petrópolis: Vozes, 2010.

PEDROSA, Israel. Dacor à cor inexistente. 10. ed. 1. reimpr. Rio de Janeiro: SENAC Nacional, 2010.

SALLES, Cecília Almeida. Redes da criação: construção da obra de arte. São Paulo: Horizonte, 2006.

STRICKLAND, Carol. Arte comentada: da pré-história ao pós-moderno. Tradução: Angela Lobo de Andrade. Rio de Janeiro: Ediouro, 2002.

Published

2022-04-25

How to Cite

AMARAL, Thais. The experience as a creative process in visual art classes. Revista Apotheke, Florianópolis, v. 2, n. 1, 2022. DOI: 10.5965/24471267212016202. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/apotheke/article/view/7445. Acesso em: 30 jun. 2024.

Issue

Section

Artigos Seção temática