Circus Representation in Chapadão do Bugre, by Mario Palmério

Authors

DOI:

https://doi.org/10.5965/1414573101462023e0203

Keywords:

Circus representation, Circus, Memory

Abstract

This article proposes to reflect on the importance of research sources in performing arts, mainly on circus arts, and, from then on, present and analyze the use of literary sources in representations about circus. For this, it takes a look at the work Chapadão do Bugre, by Mário Palmério, a writer from Minas Gerais, who, in a vast work, portrays life in the corners of Minas Gerais. In his narrative, the author knew how to thematize the arrival of the circus, in a distant town, and thus, through a literary representation, approach themes debated in research on circus history.

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Author Biography

Luiz Humberto Martins Arantes, Federal University of Uberlândia

Pós-doutorado em Artes Cênicas pela USP. Pós-doutorado em Artes Cênicas pela Universidade Autônoma de Barcelona e Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC). Doutorado em História pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC/SP). Mestrado em História da Cultura pela Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP). Aperfeiçoamento em Teoria Literária pela UFU. Especialização em História da Filosofia pela UFU. Graduação em História pela Universidade Federal de Uberlândia (UFU). Professor Titular atuando nos cursos de graduação em Teatro e nas pós-graduações em Artes Cênicas e Estudos Literários da Universidade Federal de Uberlândia (UFU).

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Published

2023-04-27

How to Cite

ARANTES, Luiz Humberto Martins. Circus Representation in Chapadão do Bugre, by Mario Palmério. Urdimento: Revista de Estudos em Artes Cênicas, Florianópolis, v. 1, n. 46, p. 1–20, 2023. DOI: 10.5965/1414573101462023e0203. Disponível em: https://revistas.udesc.br/index.php/urdimento/article/view/23222. Acesso em: 19 may. 2024.