Panties Usage: Feel Comfortable or Sexy?
DOI:
https://doi.org/10.5965/2316796306112017002Resumo
Motivation for panties usage is the main issue of this paper. By means of a survey involving 348 female undergraduate students from two Brazilian universities, we analyzed comfort perception versus appearance evaluation, with an behavioral approach. The study allowed to evaluate the following variables: usage profile (defined by usage frequency); behavioral profile (defined by accordance to any usage situations); comfort perception and appearance evaluation of six models of panties; and dimension of comfort (defined by evaluation of comfort and discomfort descriptors). The analysis involved a clustering of primary data and after that, Crosstables among clusters. Statistical tools we used were K-Means Cluster Analysis and Pearson’s Chi-square Tests by Crosstables with the SPSS8. Results indicated that daring women tend to be extroverted and value psychological comfort; conservative women tend to be introverted and value psychological comfort; moderate women tend to be contextual in usage and doesn’t prioritize any comfort dimension.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações acadêmicas e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Human Factors Design. O (s) autor (es) se compromete a sempre que publicar material referente ao artigo publicado na Revista Human Factors Design mencionar a referida publicação da seguinte forma:
Este artigo foi públicado originalmente pela Revista Human Factors Design em seu volume (colocar o volume), número (colocar o número) no ano de (colocar o ano) e pode ser acessado em: https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/index