ASSESSMENT OF DIGITAL ICONS
Resumo
The central question addressed in this paper is how the designer can and should ensure that the solutions are efficient and designed to meet the originally proposed goal, taking into account the user as the centerpiece of the project, after all it is for him that solutions should be designed. To provide the assessment of digital icons, this article is part of a larger research that aims to bring together methods and tools of ergonomics and usability, discuss their interactions with the main methods and tests of informational ergonomics that have been used in order to measure the comprehension of digital icons by their users, its procedures, and assessing the effects of the context of use included in each approach.
Downloads
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Os artigos publicados pela revista são de uso gratuito, destinados a aplicações acadêmicas e não comerciais. Os direitos autorais são todos cedidos à revista. Os artigos cujos autores são identificados representam a expressão do ponto de vista de seus autores e não a posição oficial da revista Human Factors Design. O (s) autor (es) se compromete a sempre que publicar material referente ao artigo publicado na Revista Human Factors Design mencionar a referida publicação da seguinte forma:
Este artigo foi públicado originalmente pela Revista Human Factors Design em seu volume (colocar o volume), número (colocar o número) no ano de (colocar o ano) e pode ser acessado em: https://periodicos.udesc.br/index.php/hfd/index